Thursday, November 21, 2013

// // 6 comments

Atasi Penyakit Kulit, Kurap dan Gatal

Assalamualaikum...

Ramai juga dikalangan kita yang mengalami masalah kulit atau penyakit kulit. Sebenarnya ada macam-macam penyakit kulit, antaranya eczema, kurap, panau dan kulit gatal yang meninggalkan parut yang teruk apabila kerap digaru. Ada sesetengah penyakit kulit ini disebabkan oleh alahan kepada sesuatu makanan dan ada juga kerana kurang penjagaan kebersihan serta jangkitan kulat.

Tanda-tanda awal jangkitan kulat ialah permukaan kulit cepat menjadi merah, bersisik , dan gatal. Kulit bertukar menjadi kepingan flora dan kulat akan bercambah dengan lebih banyak apabila badan berpeluh. Keadaan yang sedemikian akan memudaratkan kesihatan seseorang. Seseorang yang dijangkiti kulat akan berasa tidak selesa dan sentiasa menggaru-garu untuk menghilangkan rasa gatal. Walau apapun yang penting, cegah ia sebelum berlarutan.

Di sini saya kongsikan testimoni mereka yang telah menggunakan produk shaklee bagi masalah penyakit kulit. Alhamdulillah, produk shaklee banyak membantu.


"x silap...awl2 bulan 10 aritu beli,..guna sbb kulit gatal2...dan melcet sbb asik tgaru2..eh kt kaki de kurap..mak ckp,, darah ko kotor tu..,aduh..tergaru2..dah mcm haper ntah...kikikiki..asik la up status tnye ubat cuci drah cmne...
Dan sye pun cuba la 2 produk ni dh niat drah x kotor ..kurap hilang n x gatal2 lg da,..tu je niat nye...

Tp nk tahu pe kesan dr amalan sye ni???
-jerawat susah nak kuar...
-badan makin bertenaga
-eh da sebulan x jump kuarga..smlm jump dieorg ckp da nmpk kurus cikit????kiki bangga jap
-bile peyed..darah x berketul mcm dulu...cair n lancar je..xde lg senggugut yg terlampau tu(sye ada endrometriosis)
-kurap makin kering(boleh tengok kurap kat kaki saya tu)
-kegatalan yg terlampau lgsung xde da
-dan pmbuangan najis pun lancar je..(sya ada buasir da hampir 3 taun kesan opration yg mula2 dulu)
-Dan kesan yg paling best....berbaloi2 sye beli dgn harga tu sbb smpai skrang masih ada lg walaupun sye makan tetap ikut sukatan...acaner tuh????

Ni saya sndri yg cuba..sbb x tahan tagru2 mlecet n pedih..sya x beli byk2...cuma gla complex & alfalfa je....see!!! niat yg 1..tp kesan yg mnyeluruh...."


Untuk mereka yang sedang mencari cara mengubati masalah kulit baik gatal2 dan alahan secara semulajadi tanpa pengambilan ubat krim sapu yang mengandungi steroid, saya sangat syorkan produk shaklee. Antara produk yang boleh diambil untuk masalah penyakit kulit adalah:-

  • ESP - yang kaya dengan protein untuk membantu menghasilkan sel2 baru dan meransang pembentukan semula kulit.
  • Vita E - mencantikkan kulit dan membantu menghilangkan parut yang hodoh.
  • Herbal blend - disapu pada bahagian yang bermasalah, melegakan gatal dan memberikan rasa nyaman dan sejuk pada kulit.
  • Alfalfa - detox dengan membuang toksin2 dalam badan dan memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan, dan ulat air dengan berkesan
  • GLA Complex - mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering dan kurap.
  • Garlic Complex - antibiotik semulajadi dan mengandungi bahan semulajadi melawan fungus/kulat

Boleh juga add on Vitamin C untuk meningkat sistem imun badan dan mencantikkan kulit. Untuk mengetahui produk mana yang sesuai bagi masalah kulit anda dan mengikut budget anda, boleh hubungi saya. 

Nak beli sekarang juga??? Klik icon dibawah untuk membeli menerusi eSell Shaklee

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=80db35df5f454bc93b249a762b3311d9

----------------------------------------------------------------------------
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan,

Norasiah Mahmood [ID: 893712]
Call/sms/whatsapp: 017-3613604
Email: norasiahmahmood@gmail.com 
FB: facebook.com/norasiahmahmood


Saya adalah pengedar shaklee Kuala Lumpur di sekitar Sungai Besi, Bandar Tasik Selatan, Cheras serta kawasan yang berdekatan. Sekiranya anda berada berdekatan dan ingin membuat pembelian secara COD (Cash on Delivery), penghantaran boleh dilakukan.

Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases

6 comments:

  1. Perkongsian yg sgt bermanfaat. Tq admin. ๐Ÿ˜Š

    ReplyDelete
  2. Kalau, ESP, Herba Blend dan Vita E, berapa harganya.??

    ReplyDelete
  3. Info yang menarik mengenai penggunaan makanan tambahan untuk mencegah dan merawat penyakit kulit. Selain itu, kita juga harus mengamalkan sikap menitikberatkan kebersihan kulit dan pakaian yang dipakai agar penyakit ini tidak mudah dijangkiti.

    ReplyDelete
  4. salam. maaf mencelah. saya ada menjual krim untuk masalah kulit macam ni. hanya RM20 sahaja. 3 hari dah nampak kesan. krim ni 100% daripada shea butter. insya allah berkesan. saya jamin. boleh hubungi saya. 014-2590665

    ReplyDelete
  5. Kalau dengan bawang putih memang mujarab halang kulat merebak kan.

    ReplyDelete
  6. SUPPLEMENT SHAKLEE NIE SESUAI UNTUK SEMUA GOLONGAN YE??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...