Thursday, March 20, 2014

// // Leave a Comment

Testimoni Set Menyusu - ESP & Alfalfa

Assalamualaikum...

Hari ni saya hanya nak kongsikan pengalaman seorang rakan yang telah menggunakan produk shaklee untuk tujuan menjayakan misi penyusuan beliau. Alhamdulillah beliau memilih suplemen yang tepat untuk beliau jadikan sebagai milkbooster dan syukur susu semakin bertambah untuk si kecil beliau.

Jom baca perkongsian panjang lebar dari beliau sambil layan gambar beliau dan baby.



"Aslmkum hai semua.ni adalah surat cinta Shaklee a.k.a testimoni saya. Saya merupakan seorg ibu bekerja yang sibuk dengan tugasan di opis dan juga di rumah. Ibu kpd dua org anak , sy melahirkan anak kedua pada April 2013, kini anak saya dah 4 bulan lebih .. selepas melahirkan anak, sy berazam untuk menyusukan baby sehingga 2thn., saya google2 mencari bagaimana untuk memperbanyakkan susu badan..akhirnya saya mengambil keputusan menghubungi ex rumet sewaktu study di UPM Srwk iaitu Nur Umairah Kaisah.. dan terus order..

Milk Booster kesayangan sy ialah ESP dan Alfalfa… sewaktu berpantang susu saya sgt sedikit. Sekali pum dapat la 2-3 oz ..baby pun kerap terjaga dr tidur sbb tak puas menyusu,sakit nyer nipple.. saya juga tidak cukup rehat kerana baby kerap nanges lapar.. Saya juga sakit, penat, lesu, kerana tidak cukup rehat . Maklumlah saya berpantang sendiri dan di jaga oleh en. Suami..

Suami saya ckp, Shaklee Vitamin Hebat … sbb suami saya juga adalah pengguna produk Shaklee.. Kini saya juga setuju dengan pendapatnya.. ESP ni sedap rupanya..rasa soya segar.. alfalfa juga best ranggup ala2 mcm kunyah kacang.. setiap hari saya minum 2 sudu ESP yang dibancuh dgn air masak, 3 biji alfalfa… HASILNYERRR…wah.. sangat2 best, dasyat, seronok dan bertambah2 semangat saya nak menyusukan anak…

Yeay…. Selepas 2 hari consume 2 vitamin hebat ini saya pun try pum susu,, wuyoooo… susu saya pekat , patutlah malam tadi saya dpt tidur lena coz beby kenyang rupanya.. kali ni saya pum dapat 5-6 oz.. Alhamdulillah.. saya start minum ESP dan mkn alfalfa hebat ini sewaktu baby berumur 4 hari.. Pada hari ke 7, nurse datang rumah untuk check up baby.. sekali lagi saya syukur ..baby tiada Jaundis… nurse kata “cantik nya kulit anak awak… dia ckp minum soya ker”? Oh, baru saya teringat yang saya minum ESP tu.
Em..Bukan saja kulit baby cantik pinky, bah kan kulit mama pun rasa lembut, gebu dan paling best stretch mark kat perut makin pudar.. bila bersentuhan dengan en. Suami katanya “ Lembut nya kulit ayang ni..” huhu nasib la mama tengah berpantang..hehehehe..kalau x…

Biasanya sewaktu berpantang saya akan alami masalah sembelit ,tp pelik juga sbb kali ni lawas sokmo..ni mesti sbb alfalfa ni… mmng mimpi ngeri juga kalau nak buang air besar.. tp kelawasan tu mengetepikan mimpi ngeri tu jauh2.. bagus kan.. so proses penghadaman saya lebih baik.. baby eyak pon lawas ..
Susu badan semakin hari, semakin meriah ,,wah.. rasa nak meletup breast ni.. mmg tiap 2 jam mesti kene pum .. ade dua kali saya kene Bengkak susu sbb tak bangun pum susu .. Biasanya saya akan buat Tandem Nursing dengan baby . ( sebelah pum, dan pada masa yang sama sebelah lagi baby nyusu)..

Bila dah start bekerja ,di opis setiap kali pum saya akan dpat 10-12 oz bagi satu sesi mengepam, jadi 2 kali pum dapatlah antara 20-22oz sehari.
Time menyusu baby kerap juga tersedak , bukan ape… sebab susu memancut2, habis basah muka baby , Paling syok bila baby mnyusu sampai tertidur kekenyangan dan sendawa besar. Selalu juga muntah susu akibat kenyang sangat ..
Berat baby pun bertambah dari 3.6kg(lahir) , 5kg(1bulan), 6.6kg(2bulan) , 7kg(3bulan),dan sekarang 7.7kg (4bulan).. penangan Vitamin Hebat Shaklee… yeay

Kerajinan mama mengepam., rezeki susu yang mencurah2, pada suatu hari.. suami saya buka peti ais dan dia TER JERIT “ YA ALLAH…!! BYK NYER SUSU!!!!.. Yang, kat mana kita nak simpan ayam, daging n ikan yang?””.. haha tergelak saya tengok muka terkejut dia. Akhirnya suami saya belikan Deep Freezer untuk menyimpan susu2 yang berkhasiat tu ke tempat baru yang lebih selesa.. Wah macam tak percaya jer saya juga boleh berjaya menyimpan susu sehingga perlukan deep freezer.. baru2 ni saya terpaksa buang lebih kurang 50oz EBM kerana expired tak sempat digunakan.

Last,, perubahan untuk saya pulak, kulit saya makin hari makin gebu,, saya dapat rasa kalau peha kiri dan kanan bersentuh , rasa lembut sgt.. kulit perut yang tegang dah takde kedut strect mark, mata n kpala juga rasa ringan dan energetic.. . Sape tak suke kan… n tak yah g cari Kacip Fatimah coz Pn. Alfalfa dah ade … Sesungguhnya Vitamin Hebat Shaklee ESP dan Alfalfa sgt AWESOME…" - Nor Azrin Samsuddin Azrin


Semoga perkongsian ini dapat menyakinkan ibu-ibu diluar sana untuk berusaha sehabis mungkin untuk menjayakan misi penyusuan. Untuk mendapatkan susu ibu yang banyak bukanlah bergantung pada suplemen semata-mata tapi mestilah disusuli dengan usaha dan disiplin.

Rasanya ramai yang dah tahu konsep penyusuan DEMAND vs SUPPLY..  inginkan susu yang banyak perlulah rajin pum, rajin kosongkan breast, tandem nursing, power pumping dan sebagainya. Suplemen ini hanyalah memberikan nutrisi kepada si ibu supaya ibu sihat, bertenaga, ceria dan tentunya keadaan kesihatan ibu mempengaruhi penghasilan susu ibu.

Alhamdulillah, walaupon Azrin hanya mengambil ESP dan Alfalfa, beliau tetap dapat hasil susu yang banyak kerana beliau rajin pum, rajin kosongkan breast dan tentunya Azrin juga menjaga pemakanan beliau, minum air secukupnya.


Ini lah dua vitamin shaklee hebat yang amat disukai Azrin, ESP dan Alfalfa. Dan jika anda juga ingin mempunyai pengalaman sendiri menggunakan produk shaklee untuk membantu misi penyusuan anda, jangan segan-segan untuk hubungi saya untuk konsultasi dan pembelian.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...