Tuesday, October 14, 2014

// // Leave a Comment

Chewable Vita-C Plus untuk Anak Saya

Assalamualaikum..

Salah satu vitamin yang wajib ada dirumah saya ialah Chewable Vita-C Plus. Kenapa ia wajib ada dirumah saya? Ini kerana vitamin c ini sudah menjadi vitamin harian buat anak-anak saya. Tujuannya adalah untuk memastikan anak-anak saya mendapat bekalan vitamin c yang mencukupi.  Anak-anak saya pun sangat sukakan rasanya dan kalau diberikan kepada si Sofea, kejap aje di ngapnya dan dikunyahnya.

Sebenarnya kalau diikutkan bukanlah tiap hari saya berikan mereka vitamin c tetapi jika kurang sihat, vitamin c ini menjadi suplemen yang wajib buat mereka lebih-lebih lagi apabila mereka berdua selsema. Selalunya saya tidak menggunakan ubat selsema dari klinik untuk anak-anak saya kerana saya percaya mereka boleh recover dengan hanya mengambil suplemen sahaja. Tetapi jika melarat dan teruk, perlu juga merujuk kepada doktor ye kawan-kawan. Alhamdulillah setakat ini mereka berdua cepat sihat dari selsema dengan mengambil vitamin c.



Apakah keistimewaan Chewable Vita-C Plus Shaklee?
  • Membekalkan 100MG Vitamin C yang ditambah dengan rose hips dan bioflavonoids complex. Rose hips dan bioflavonoids ni membantu meningkatkan lagi fungsi vitamin c apabila masuk kedalam tubuh badan kita.
  • Boleh dikunyah dan SEDAP. Mempunyai rasa limau dapat menyediakan vitamin C setara 1½ buah oren sangat ideal untuk kanak-kanak atau sesiapa sahaja yang sukar untuk menelan pil.
  • Dengan mengunyah Vitamin C Chewable, air liur akan membantu dalam pemecahan Vitamin C, membuatkannya sedia untuk diserap apabila ia disalur ke usus kecil kita.
  • Pengambilan beberakali sehari akan membantu memastikan penyerapan lebih efektif berbanding jika kita makan beberapa biji sekali gus.. Ingat Vitamin C yang berlebihan akan dikeluarkan melalui air kencing. 


Kebaikan Vitamin C Chewable Shaklee untuk kanak-kanak
  • Menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh
  • Membantu memelihara sel badan
  • Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi, gusi, mata, otot dan salur darah
  • Meningkatkan sistem imuniti badan

Best kann Chewable Vita-C Plus ni.. sebenarnya saya sendiri pun sangat sukakan chewable ni dan kadang-kadang memang saya ambil juga chewable ni dan sebab itulah vitamin ni cepat habis dirumah saya...:-)


Jika anda pun ingin berikan anak anda Chewable Vita-C Plus ini, boleh hubungi saya

----------------------------------------------------------------------------
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan,

Norasiah Mahmood [ID: 893712]

Call/sms/whatsapp: 017-3613604
Email: norasiahmahmood@gmail.com 
FB: facebook.com/norasiahmahmood

Saya adalah pengedar shaklee Kuala Lumpur di sekitar Sungai Besi, Bandar Tasik Selatan, Cheras serta kawasan yang berdekatan. Sekiranya anda berada berdekatan dan ingin membuat pembelian secara COD (Cash on Delivery), penghantaran boleh dilakukan. 

Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...