Tuesday, November 4, 2014

// // Leave a Comment

Testimoni: Hilang 10 kg dalam 6 Minggu

Assalamualaikum..

Ramai yang nak kurus... huhu.. hubby saya pon sekarang mula risau dengan bmi dia..skit lagi nak paras gemuk.. hehehe..

Apa yang selalu saya cakap pada suami, rajinkan la workout dan makan tu kene jaga. Silapnya suami saya ni dia tak makan tengahari tapi malam dia bantai makan sungguh-sungguh. Kesilapan dalam diet pemakanan pon boleh menyebabkan kita makin gemuk...huhu..

Sebenarnya hari ini saya bukanlah nak bercerita tentang suami saya... tu intro je.. :-) tapi saya nak kongsikan satu testimoni Set Kurus Shaklee yang diamalkan oleh Pn. Iftifal.

Jom baca perkongsian beliau dan ambik point2 penting sebagai panduan untuk menurunkan berat badan.

" Assalamualaikum
Rasanya tak adil kalau saya tak share di sini...

saya nak share hasil penurunan berat badan saya sendiri selepas belajar cara menurunkan berat badan dengan betul.
Hasil selepas 6 minggu saya menjaga pemakanan dan pengambilan vitamin serta senaman.

Kalau nak turunkan berat badan kita kena ubah cara hidup ke arah yang lebih sihat.
70% melalui pemakanan serta diet yang sihat
(pengambilan vitamin/supplement termasuk kategori pemakanan)
30% melalui senaman/ workout

Jangan sesekali ambil ubat/steroid untuk turunkan berat badan, tiada jalan semudah dan sesingkat itu.
Tak pasal dapat kesan buruk pada badan je.
Ingat tau!

Lagi satu bila berdiet jangan sampai tiada nikmat hidup, nasi pun taknak makan.
Nasi tak bersalah, yang bersalah hanyalah portion/kuantiti nasi... cukup sekadar segenggam tangan masing2.
Jangan lebihヽ(^。^)ノ
Tekak saya tekak asia jadi hari-hari makan nasi.

Set turunkan berat dari shaklee plak sy ambil OmegaGuard, Herblax dan Cinch...
Kegemaran saya ni...
Bab workout plak saya akan senaman di rumah atau bersama kawan selama 1-2jam setiap 6hari seminggu, satu hari adalah rest.
Kalau sibuk saya hanya senaman selama setengah jam.

Kalau nak cerita kat sini banyak sangat tips n ilmu n turunkan berat badan.
Insyaallah nati sy share di blog saya ye
Jemput semua ye...
---> www.zuhayraiftifal.blogspot.com" - Pn. Iftifal


Haa, dapat tak point2 penting kat situ? kalau nak tips yang lebih detail silalah baca blog beliau sendiri. Bagi saya, kalau nak kurus, kita mestilah mempunyai nekad dan disiplin yang tinggi serta mestilah ada ilmu. Jangan diet ikut suka ati je.. huhu..

Oklah, buat mereka yang nak kurus dan nak cuba produk seperti yang beliau ambik, boleh hubungi saya... Apa yang beliau ambik?
# Herbalax untuk detox
# Omega Guard untuk bakar lemak
# Cinch Shake, sumber protein untuk memberikan rasa kenyang dan memelihara otot.


 -------------------------------------------------------------------------
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan,

Norasiah Mahmood [ID: 893712]

Call/sms/whatsapp: 017-3613604
Email: norasiahmahmood@gmail.com 
FB: facebook.com/norasiahmahmood

Saya adalah pengedar shaklee Kuala Lumpur di sekitar Sungai Besi, Bandar Tasik Selatan, Cheras serta kawasan yang berdekatan. Sekiranya anda berada berdekatan dan ingin membuat pembelian secara COD (Cash on Delivery), penghantaran boleh dilakukan. 

Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...