Wednesday, December 4, 2013

// // Leave a Comment

Vitamin Bantu Anak Asthma Lebih Sihat

Assalamualaikum..

Mempunyai anak-anak yang mempunyai masalah kesihatan amat membimbangkan lebih-lebih lagi yang kerap memerlukan rawatan. Walaupon saya tiada anak yang mempunyai asthma, tetapi pengalaman anak demam, selsema dan batuk2 pon cukup membuatkan tidur tak lena. 

Sebab tu saya selalu mengambil langkah pencegahan. Jika melihat mereka mula bersin, saya berikan mereka vitamin C.. dan jika mereka batuk2, saya berikan mereka nutriferon. Bagi saya suplemen lebih baik daripada ubat. Tetapi saya tidaklah menolak ubat, cuma selagi suplemen berkesan untuk anak2.. saya teruskan dengan suplemen sahaja. Jika tidak berjaya juga, barulah saya berikan ubat. 

Saya lihat ramai ibu bapa yang mempunyai anak mengidap asthma, terpaksa warded, nebulizer dan sebagainya. kerap pulak tu...terpaksa ulang alik hospital. kesian pada anak yg sakit dan kesian juga pada parents.

Sebenarnya sudah ramai ibu bapa sekarang yang mencari alternatif lain untuk membantu masalah asthma anak mereka. Ramai yang telah mencuba suplemen pada anak masing-masing. Alhamdulillah ramai yang berpuashati dan yang paling penting anak-anak sihat.

asthma
 
selsema batuk berkahak

anak asthma
 
asma

Alhamdulillah, suplemen banyak membantu meningkatkan tahap kesihatan anak-anak. Kebanyakkan mereka memberikan anak mereka Omega Guard. Omega Guard Shaklee memang terbaik untuk kanak-kanak, bukan sahaja untuk masalah asthma, batuk2 dan selsema malah membantu mereka lebih cergas dan lebih fokus. Ini kerana omega guard mengandungi EPA dan DHA yang penting untuk otak. 

Selain itu, ibu bapa boleh juga memberikan anak-anak Mealshakes sebagai makanan tambahan buat mereka. Mealshakes ini umpama multivitamin yang membantu memenuhi nutrisi mereka...juga bagus untuk masalah asthma, eczema, sembelit dan meningkatkan selera makan.

Nutriferon juga antara suplemen kegemaran saya, juga untuk anak-anak. Tidak perlu ambil setiap hari nutriferon, hanya perlu sahaja lebih-lebih lagi jika batuk + selsema. Alhamdulillah cepat baik. 

Jika anda berminat nak dapatkan suplemen untuk anak-anak, boleh hubungi saya.. insyaAllah saya akan bantu cadangkan suplemen yang bersesuaian dengan masalah anak anda.

Contact Info:

Norasiah Mahmood [ID: 893712]

Call/sms/whatsapp: 017-3613604
Email: norasiahmahmood@gmail.com 

FB: facebook.com/norasiahmahmood

Saya adalah pengedar shaklee pulau pinang di sekitar bayan lepas, bayan baru, sg. ara serta kawasan yang berdekatan. Sekiranya anda berada berdekatan dan ingin membuat pembelian secara COD (Cash on Delivery), penghantaran boleh dilakukan.

Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...