Friday, December 6, 2013

// // Leave a Comment

Vitamin Tingkatkan Kualiti Sperma

Assalamualaikum..

Sepanjang dalam biz shaklee, saya pernah juga mempunyai customer yang mengalami masalah kesuburan dari segi sperma. Sebenarnya kedua-dua pasangan mempunyai masalah tersendiri. Si isteri diduga dengan period tak teratur, cyst dan pcos. Si suami pula mempunyai masalah sperma yang lemah. Beliau pernah melakukan teknik IUI tetapi disebabkan sperma yang lemah, janin tidak dapat membesar dan beliau keguguran. 

Saya dipertemukan dengan beliau melalui blog dan dari perkenalan menjadi kawan. Beliau mencuba produk shaklee untuk diri sendiri dan suami.. Alhamdulillah kualiti sperma suami beliau menunjukkan peningkatan. Beliau bersyukur sangat dan masih meneruskan produk shaklee. 

Disini saya juga ingin kongsikan satu lagi cerita yang sama daripada rakan shaklee.. customer rakan saya ini juga mempunyai masalah sperma. jom baca cerita beliau. 

Dalam banyak-banyak testimonial customer saya, testimonial ni yg berjaya buat saya menangis kesyukuran

Kisah Pn N:
Tahun depan masuk tahun ke-10 Pn N dan suaminya berkahwin tapi mereka belum dikurniakan rezeki anak. Mereka telah mencuba bermacam-macam cara tapi belum berjaya.

Beberapa bulan yg lepas, beliau whatsapp saya dan bertanyakan supplement yg sesuai. Saya cadangkan:

Utk beliau:
- GLA
- Set kurus (HerbLax + Alfalfa + Omega + Lecithin)

Utk suami beliau:
- Coqhealth
- Vitamin E
- Zinc

Utk mereka berdua:
Vivix

Kemudian beliau request utk tambah:
- Vitamin B
- Ostematrix
- Omega
- Vitalea
- Cinch Shake
- Cinch Tea
- Peppermint Ginger

Alhamdulillah sperma suaminya dah ada banyak peningkatan sehinggakan doktor pun tanya "Macam mana buat?"

- Vitamin E berfungsi meningkatkan kesuburan
- Zinc memperbaiki bilangan, bentuk dan pergerakan sperma
- CoQHealth menguatkan otot jantung untuk mengepam darah ke seluruh badan

Kini mereka sedang dalam proses nak buat IUI. Sebelum ni mereka dinasihatkan utk buat IVF disebabkan masalah sperma suaminya yg dikatakan lemah. Beliau juga dinasihatkan utk turunkan lagi berat badan hingga ke berat yg ideal (tapi setakat ni memang ramai yg tegur dia dah 'mengecil')

Doc juga baru sahkan beliau mempunyai masalah PCos dan saya nasihatkan dia untuk continue makan GLA sehingga Pcos hilang.

Mohon kawan-kawan doakan pasangan ini supaya dipermudahkan segala urusan mereka dan dikurniakan rezeki anak, insyaAllah 

Sebenarnya saya sendiri tidak pernah berkongsi testimoni customer sendiri tentang perkara begini kerana ia terlalu peribadi. Tetapi bila difikirkan ia mampu membantu mereka yang senasib diluar sana, tiada salahnya. Masalah sperma yang lemah atau tidak berkualiti bukanlah satu masalah yang kecil. Jika pengambilan makanan tambahan atau vitamin dapat membantu mereka, apa salahnya mencuba.

Antara suplemen untuk membantu masalah kualiti sperma, baik dari segi bilangan, pergerakan dan bentuk adalah Zinc Complex, Vitamin E dan COQHealth. Ketiga-tiga suplemen ini juga dapat membantu meningkatkan tahap kesihatan suami. 

Jika ada dikalangan suami yang mengalami masalah yang sama, bolehla hubungi saya untuk mendapatkan vitamin ini. InsyaAllah membantu.

Contact Info:

Norasiah Mahmood [ID: 893712]

Call/sms/whatsapp: 017-3613604
Email: norasiahmahmood@gmail.com 

FB: facebook.com/norasiahmahmood

Saya adalah pengedar shaklee pulau pinang di sekitar bayan lepas, bayan baru, sg. ara serta kawasan yang berdekatan. Sekiranya anda berada berdekatan dan ingin membuat pembelian secara COD (Cash on Delivery), penghantaran boleh dilakukan.

Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...