Wednesday, October 1, 2014

// // Leave a Comment

Gla Bantu Haid Sedikit dan Berpanjangan

Assalamualaikum..

Jom baca pengalaman saya mengatasi masalah haid sedikit dan berpanjangan.

Pengalaman mengalami haid yang sedikit dan berpanjang pada kali kedua membuatkan saya lebih bersedia. Boleh baca masalah haid berpanjangan saya kali pertama di SINI. Kalau dahulu saya mengalami haid yang on off sepanjang 3 bulan tetapi kali ini berbeza. Sepanjang bulan ramadhan, saya tidak didatangi haid..Alhamdulillah dapat puasa penuh. Tapi malangnya sepanjang bulan Syawal saya didatangi haid yang sedikit selama sebulan.

Sesiapa sahaja yang mengalami haid sedikit dan berpanjangan pasti berasa tidak selesa dan risau. Saya merujuk ke klinik kesihatan untuk masalah ini. Ujian air kencing dan scan di bahagian rahim dilakukan..semuanya ok.. Apa yang doktor boleh katakan hanya ada masalah hormon dan doktor berikan saya ponstan untuk menghentikan haid.

Menurut doktor, setelah memakan ponstan sebanyak 3 kali, haid saya akan berhenti. Tetapi malangnya walaupon telah habis memakan ponstan, haid saya tetap tidak berhenti. Minggu seterusnya saya pergi sekali lagi ke klinik kesihatan yang sama tetapi berjumpa dengan yang berbeza.

Menurut doktor tersebut, ramai wanita yang mengalami perubahan hormon sepanjang musim ramadhan kerana perubahan diet pemakanan. Keadaan ini telah menganggu kitaran haid dan boleh diatasi dengan mengamalkan diet yang sihat dan pemakanan seimbang. Oleh itu, doktor hanya mencadangkan saya supaya jaga pemakanan dan boleh teruskan ponstan atau mengambil pil perancang untuk stabilkan hormon. Tetapi disebabkan saya merancang untuk hamil, jadi mengambil pil perancang bukan satu penyelesaian yang terbaik buat saya dan doktor juga tidak galakkan.

Disebabkan dulu saya pernah mengambil Gla Compleks sewaktu mengalami masalah haid berpanjangan, jadi saya minta pendapat doktor untuk menggunakan gla compleks untuk masalah haid saya ni. Alhamdulillah doktor sangat menggalakkan saya menggunakan Gla Compleks dan nampaknya doktor juga tahu tentang Gla Compleks ni.

Gla Bantu Haid Sedikit dan Berpanjangan
RM91.25 (60 softgel)
Selama seminggu saya KONSISTEN dengan mengambil Gla Compleks 2 biji sebelum tidur setiap malam dan Alhamdulillah, dengan izinNya, haid saya akhirnya berhenti. Syukur sangat-sangat. Sebenarnya sejak awal lagi saya ingin mengambil gla tetapi saya risau yang saya pregnant jadi saya tangguhkan dulu. Tetapi bila ujian air kencing dan scan menunjukkan yang saya tidak mengandung serta ubat ponstan tak berkesan, Gla Compleks memang menjadi pilihan utama saya.

Sampai sekarang saya masih mengamalkan gla dan haid saya yang lepas pun dah kembali normal. Alhamdulillah.

GLA Complex Shaklee  merupakan gabungan khasiat minyak borej, yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linoleik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Ia dapat mencergaskan tubuh dan membantu kita berasa lebih selesa semasa haid. sebenarnya Asid gamma linolenik telah lama digunakan secara tradisional untuk melegakan kesakitan semasa haid, sakit kepala, menormalkan semula kitaran haid dan melegakan simptom-simptom menopaus.

Bagi mereka yang mengalami masalah yang sama dengan saya, boleh mencuba Gla Compleks dan rasai sendiri kesannya. Tetapi pastikan anda merujuk kes anda kepada doktor untuk mengetahui pemasalahan sebenar sebelum mengambil apa-apa produk kesihatan. Jika anda hanya mengalami masalah hormon seperti saya, saya amat galakkan anda mencuba Gla Compleks ini.

Nak beli hari ini juga, boleh klik icon dibawah atau boleh juga dapatkan dengan menghubungi saya 0173613604 (Norasiah).

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=6024f6421eb2bf25995d9dbe18504e25

[ klik DISINI step by step order secara online ]

----------------------------------------------------------------------------
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan,

Norasiah Mahmood [ID: 893712]

Call/sms/whatsapp: 017-3613604
Email: norasiahmahmood@gmail.com 
FB: facebook.com/norasiahmahmood

Saya adalah pengedar shaklee Kuala Lumpur di sekitar Sungai Besi, Bandar Tasik Selatan, Cheras serta kawasan yang berdekatan. Sekiranya anda berada berdekatan dan ingin membuat pembelian secara COD (Cash on Delivery), penghantaran boleh dilakukan. 

Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...